De eerste dagen in Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Diana Solfanelli - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Diana Solfanelli - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Barcelona!

Door: Diana Solfanelli

Blijf op de hoogte en volg Diana

04 Februari 2013 | Spanje, Barcelona

Hola a todossss!

Hier mijn eerste reisverslagje vanuit het zonnige en prachtige Barcelona! Ik ben nog niet zo lang van huis (koffers zijn nog steeds niet helemaal uitgepakt) maar ik heb al ontzettend veel gezien en meegemaakt! Laat ik bij het begin beginnen..

Donderdag de 31e gingen we vroeg (heel erg vroeg) naar Schiphol met papá en Dennis. Ik was natuurlijk wel wat verdrietig want ja, afscheid nemen is natuurlijk nooit leuk. Gelukkig ging ik niet alleen deze kant op, want mamá en Olga gingen met me mee.
Eenmaal aangekomen op Schiphol moesten we de koffers achterlaten en inchecken. Je raadt het vast al, ik had meer dan 23 kilo in één van mijn koffers en moest dus alles open gooien met alle gevolgen vandien haha. Gelukkig ging het maar om twee kilo, en die kon nog mee in de handbagage.
Toen was het tijd voor het meest vervelende, namelijk het afscheid nemen. Ookal was ik al een beetje getraind na al dat afscheid nemen in de maand januari, was het best wel verdrietig. Gelukkig is het maar voor even en niet voor altijd!
Toen het afscheid nemen erop zat was het tijd voor het leukste gedeelte van de dag: vliegen! Redelijk snel kon ik mijn tranen wegvegen en genieten van het gevoel: een nieuw avontuur!

Na een kleine twee uur vliegen kwamen we aan in Barcelona. Mamá en Olga hadden een auto gehuurd, dus na het inladen van de koffers konden we op ons gemak vertrekken. Wat een luxe.
Eerst gingen we naar Ripollet, een klein dorpje waar de ouders van Olga wonen, om de spullen te brengen omdat mamá en Olga daar bleven slapen. Na een heerlijke lunch zijn we vertrokken naar mijn mooie paleisje!
Ja echt waar, ik heb een paleisje in Barcelona. Mijn kamer is prachtig en groot en het balkon is heerlijk. Het appartement is bovendien ook erg schoon en mijn huisgenoten erg aardig. Wat heb ik het getroffen! Het enige nadeel zijn de 8 trappen die je op moet maar ach, goed voor de conditie!

Na alle oh's en ah's van mijn nieuwe "thuis" gingen we op zoek naar de supermarkt voor een aantal boodschapjes en opzoek naar wat avondeten. Bij de eerste en beste Burgerkiing zijn we naar binnen gestapt haha! S'avonds besloot ik gelijk in mijn kamertje te blijven slapen en niet in Ripollet om meteen te wennen aan mijn nieuwe omgeving. Van alle indrukken en emoties van de dag heb ik niet goed kunnen slapen en begon ik al wat heimwee te krijgen (ja echt waar!). Gelukkig werd ik de volgende dag wakker met een rustiger gevoel.

Eenmaal wakker besloot ik zelf op pad te gaan, mamá en Olga kwamen pas om 13.00 uur en eind van de ochtend besloot ik wat te gaan rondlopen. De kathedraal van Barcelona is echt letterlijk om de hoek en dus ben ik daar naar binnen gegaan. Erg mooi en indrukwekkend! Vervolgens liep ik tegen een museum aan en heb ik die bezocht. Ik ben nog nooit in zo'n saai museum geweest in mijn leven haha. Bovendien liep er steeds een bewaker achter me aan overal waar ik naartoe liep en communiceerde hij met andere bewakers over welke kamer ik naar binnen ging. Alsof ik iets zou jatten ofzo. Heeeel apart.

Toen ik terug liep naar mijn kamer stonden mama en Olga daar met een aantal handige spulletjes (lees: waterkoker, dekbed, kussens etc). Heel fijn! Vrijdag stond vooral in het teken van praktische zaken: we hebben een openbaar vervoerkaart gehaald, zijn naar de universiteit gegaan om te kijken en om te weten hoe ik moet reizen. De Uni is HUGE. Echt een dorp opzich waar je met bussen van de ene kant naar de andere moet. Mijn faculteit is degene die het verst weg is en bovenop een berg. Ik kom in shape terug haha! De sfeer op de uni is super, mensen zijn erg traquillos en zitten gewoon tijdens hun lunch aan een biertje. Kunnen we dit ook niet invoeren in Nederland?! Overigens hielp het weer ook erg mee, het was 22 gaden (jaloers?), heerlijk! Aan het einde van de dag zijn we uiteten geweest met de moeder van Olga. Erg lekker gegeten!

Zaterdag zijn we naar de Ramblas gegaan en hebben we lekker rondgelopen en de toerist uitgehangen. We naar de Boqueria geweest (een grote markt) en naar de haven. Super gezellig en van alles gezien, zo leuk! S'avonds kwam ik aan in mijn kamertje en was ik een avondje alleen. Toch wel even wennen hoor! S'vonds heb ik veel geskyped met mijn lieve vriendinnetjes (die op de verjaardag waren van Corrie), Tano en gebeld met papa en tia nora. Na al dat kletsen ben ik gaan eten met mijn huisgenootjes. WAT een beleving. Ik durf toch wel te zeggen, dat ik bijna alles wel lust. ALLES behalve witte plak rijst.. nou dat kreeg ik dus. Een kommetje groentensoep (die overigens erg lekker was) en een kommetje witte plakrijst. Wat vreselijk..haha. Kon moeilijk meteen de eerste dag zeggen dat ik dat niet luste. Dus met moeite, heb ik toch meer dan de helft opgekregen haha.

De volgende dag, gister dus, zijn we naar la Sagdrada Familia geweest. En ik snap nu waarom iedereen er zo gek op is, het is werkelijk prachtig en indrukwekkend! En vooral ook enorm! Heel mooi.
's middags zijn we gezellig bij de ouders van Olga gaan eten en heb ik daar de hele dag doorgebracht. Lekker zo'n chill middagje na al dat verkennen en ontdekken!

En vandaag was het dan zover, mama vertrok samen met Olga naar Nederland. Ik ben erg blij dat ze er de eerste paar dagen bij waren om dit met mij mee te maken en mij te helpen! Het afscheidnemen (alweer) was natuurlijk niet leuk, maar veel tijd om verdrietig te zijn heb ik niet gehad vandaag. Ik ging terug richting mijn kamer met de moeder van Olga en toen ik aankwam in mijn kamer vroegen mijn huisgenoten of ik mee at (lunch at 15.00, moet er toch echt aan wennen) nog een andere vriendin kwam ook langs en we hebben heerlijk gegeten met een biertje. Erg gezellig!

Morgen ga in weer naar de Uni met Leni (een andere Erasmus student) om mijn vakken etc te regelen. Hopelijk gaat alles een beetje soepel en kan ik vakken kiezen die ik ook daadwerkelijk leuk vind haha.

Dit waren mijn eerste paar dagen in Barcelona! Hopelijk heb ik jullie niet verveeld met mijn eerste verhaaltje ;)

Un beso grande y hasta pronto!!



  • 04 Februari 2013 - 19:27

    Manon :

    Hey Diana,

    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Je gaat er vast een geweldige tijd van maken. Mooi ook dat je een leuk plekje hebt in Barcelona het is je gegund! Blijf verhalen schrijven, voor jezelf maar ook voor je omgeving! Ik blijf je zeker volgen!

    Geniet er van!

    Liefs manon

  • 04 Februari 2013 - 19:34

    Walter En Mary , + Kids:

    Hei Diana wat fijn dat je al gelijk naar je zin hebt ! en dat je al zon lang veslag maakt , je zult laater ook genieten van wat je allemaal geschreeven hebt , wat wij zijn de rijzen de tel kwijt en ook de verslag van ieder x en dat is jammer ! Diana QUE DISFRUTES MUCHO !!!!! Y cuidate !!! saludo enorme de walter y un beso de tu tia , mary!!!

  • 04 Februari 2013 - 20:19

    Hilly Jansen:

    Hoi Diana. Al een heel leuk verslag blijf je volgen.veel succes gr hilly en Rinus.

  • 04 Februari 2013 - 20:29

    Doooooo:

    Bedankt voor je mooie verhaaltje schatjeeee!
    Ik volg je op de voet! Hihi
    Xxxxx

  • 04 Februari 2013 - 21:38

    Myrthe:

    Lieve Diaan,

    Ten eerste is witten plak rijst SUPER LEKKER en eet je het met je handen;)
    Ten tweede ga je me echt niet vertellen dat je in die rij bent gaan staan om naar binnen te gaan bij la sagrada familia!?!
    Ten derde super leuk verhaaltje! hahaha

    Gelukkig heb je het leuk en komen wij al bijna..

    Ik zal elk verhaaltje trouw lezen hoor haha ook al vertel je me alles al op de app en skype!:D

    LOVE

  • 05 Februari 2013 - 08:59

    Melanie:

    Di! Klinkt echt allemaal ontzettend leuk! Fijn dat je zo'n fijn huis hebt en alles :D Witte plakrijst.. heb me rot gelachen. Waar is de sangria? tapas? paella? Of ben ik nu heel erg aan het stereotypen? Haha! Misschien moet jij ze binnenkort erwtensoep voorzetten, zal ze leren!! Geniet van 't avontuur my dear! It's over before you know it! Liefs uit het mooie (en stiekem toch iets wel écht iets warmere) Sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Exchange Barcelona

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2013

De eerste dagen in Barcelona!
Diana

Actief sinds 20 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1055
Totaal aantal bezoekers 2381

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Exchange Barcelona

Landen bezocht: